سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه وکلای عدل

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از روش های ارائه مشاوره، مشاوره حقوقی تلفنی است که در آن دیگر افراد نیازی به مراجعه حضوری جهت گرفتن مشاوره ندارند. در صورتی که مشاوره حقوقی در حد پرسش سوألاتی سطحی و بدون نیاز به بررسی مدارک باشد، روشی مناسب می باشد و مزایای بسیاری دارد.

اولین مرحله مشاوره تلفنی، برقراری رابطه با تماس گیرنده است. مشاور تلفنی تمام تلاش خود را می کند در زمان کم بدون پیش‌داوری، رابطه ای مثبت با تماس گیرنده برقرار کند.

مشاور تلفنی در هنگام مکالمه باید به محتوای مکالمه، تن صدا، زیر و بمی آن و همچنین بار عاطفی گفتار تماس گیرنده توجه دقیق نماید. اعتماد، رکن اصلی این‌ رابطه است.

همچنین گوش دادن فعال همراه با مهارت های پاسخ دهی، نقش مؤثری در این مورد دارد.

مشاور تلفنی باید از تماس گیرنده حمایت کند تا وی حس کند که به او اهمیت داده می شود.

گاهی ممکن است تماس‌ گیرنده فقط برای کسب آگاهی تماس گرفته باشد و ارائه پاسخ های کوتاه برای او کافی باشد اما در صورت نیاز به بررسی دقیق تر و احیاناَ دادن وکالت به وکیل نیاز به مشاوره حضوری می باشد.

امروزه برای همه اقشار جامعه، انواع مسائل حقوقی مطرح می شود.

گاهی این نیاز فوریست و لازم است که سریعا به مشاوری آگاه دسترسی داشته باشید، در این صورت می توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی گروه وکلای دادیار استفاده کنید.

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی تلفنی محدودیت مکانی ندارد و می تواند اعتماد موکلین را به حرفه ای و تخصصی بودن مجموعه جلب کند.
این مشاوره کمک می کند که برداشت نادرست افراد از مشکل حقوقیشان که آن‌ها را در یک مسیر اشتباه قرار داده است تا حدی اصلاح شود و طرز نگاه جدیدی در این مورد در ذهنش ایجاد شود.

با وجود همه محاسنی که در خصوص مشاوره تلفنی گفته شد، دقیق ترین و کامل ترین مشاوره، مشاوره حضوری است و نقش این نوع مشاوره در پرونده های پیچیده ای مانند پرونده های ملکی که نیاز به بررسی دقیق اوراق پرونده دارند، بارزتر است.