سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه وکلای عدل

وکیل طلاق توافقی

    نظر

هر کسی در زندگی زناشویی خود ممکن است با مشکلاتی مواجه شود در این صورت معمولا بهتر است زوجین قبل از هر اقدامی برای نجات زندگی زناشویی خود تلاش کنند شاید اولین قدم در این راه در میان گذاشتن مشکلات با خود همسرتان باشد. مثلا اگر شما فکر میکنید همسرتان شما را در اولویت قرار نمیدهد این مشکل تنها در صورتی حل میشود که آن را به صورت رو راست با همسر خود در میان بگذارید و ببینید آیا درباره نقشهایی که از همسرتان توقع دارید به عهده بگیرد با او صحبت کرده اید؟ پس اولین توصیه ما به شما این است که قبل از هر اقدام حقوقی ببینید چه راهی برای نجات ازدواجتان وجود دارد. برای افردای نیز که در زندگی زناشویی خود معتقد به مبانی دینی و اعتقادی هستند نیز هر چند خداوند طلاق را حلال نموده اما هرگز آن را دوست نمیدارد. (ما أحَلَّ اللّه ُ شیئا أبغَضَ إلَیهِ مِن الطَّلاقِ ) لذا با به وجود آمدن مشکلات کوچک در زندگی زناشویی اولین اقدام مراجعه به وکیل نیست. با این وصف اگر برای آگاهی از حقوق خود در زندگی مشترک احساس میکنید باید از کسی راهنمایی بگیرید و یا با آزمودن تمامی راه های ممکن به این نتیجه رسیده اید که دیگر امکان زندگی مشترک برای شما امکان پذیر نیست در این صورت باید به دنبال یک وکیل مناسب، منصف و با تجربه برای خود باشید.

چه وکیلی انتخاب کنیم؟

حال اگر با تمامی این اوصاف تصمیم گرفتن وکیل برای پایان دادن به مشکلات زندگی زناشویی خود دارید حتما به نکات زیر توجه کنید.نکته یک: حتما وکیلی را انتخاب کنید که تخصصش طلاق و خانواده باشد. شما میخواهید طلاق بگیرید شما از یک مجرم اقتصادی و یا بدهکار بانکی شکایت ندارید لذا شما به وکیلی نیاز دارید با روندهای اداری و حقوقی دادگاههای خانواده آشنایی داشته باشد اصطلاحا "بلد" این کار باشد. پس حتما به دنبال یک وکیل خانواده یا طلاق بروید.نکته دو: شما باید با وکیل خود احساس راحتی کنید و نسبت به او حس اطمینان داشته باشید معمولا بهتر است در مسایل خانوادگی خانمها از وکیل زن و آقایان از وکیل مرد استفاده کنند. برخی به اشتباه تصور میکنند که متخصص ترین افراد در هر زمینه ای آقایان میباشند در صورتی که حداقل در امور دعاوی خانوادگی چنین نیست و خوشبختانه در این زمینه هم وکلای زن و یا مرد مجرب وجود دارد. اما این یک قاعده کلی نیست مهم این است که با وکیل خود احساس راحتی نموده و به او اطمینان داشته باشید.نکته سه: یک وکیل خوب باید از تحصیلات، تجربه و مهارتهای حقوقی لازم بهره مند باشد با چند وکیل مشاوره کنید و در نهایت با وکیلی همکاری کنید که از نظر شما واجد این شرایط باشد.            

طلاق توافقی

اگرچه طلاق توافقی نسبت به طلاق‌های دیگر حواشی کمتری را به وجود خواهد آورد، اما طبیعتاً پس از تصمیم‌گیری برای چنین امری، حتماً برای شما سؤالات و مسائلی پیش خواهد آمد. ازجمله سؤال‌هایی که در امر طلاق توافقی برای موکلین پیش می‌آید عبارت است از: شرایط طلاق توافقی به چه صورت است؟چگونه در طلاق توافقی کارها به‌سرعت و بی تنش انجام گیرد؟ آیا در طلاق توافقی احتیاج به وکیل داریم؟ در طلاق توافقی همواره آنچه قابل تأمل بوده، رسیدگی به کارها و طی شدن مراحل قانونی بدون درگیری و مشاجره است. برای تحقق این امر، می‌توان حضور وکیل در طلاق‌های توافقی را جدی و الزامی دانست. مجموعه حقوقی همراز، به این امر استوار است تا ابتدا شما را با اصطلاحات و جوانب روی کار آمده از طلاق توافقی آشنا کند و سپس با همکاری جمعی از وکلای گروه کال وکیل شمارا در این امر یاری نماید.


معنای طلاق توافقی چیست؟
کلمه طلاق توافقی خود از دو بخش طلاق+توافق تشکیل‌شده است. طلاق خود به معنی جدایی است، اما زمانی که در کنار کلمه توافق قرار می‌گیرد کمی آسان‌تر جلوه می‌کند. معنای طلاق توافقی استوار بر پایه تصمیم گیری طرفین تعریف می‌شود. پس هنگامی که زوج و زوجه، هر دو با یکدیگر به توافق می‌رسند که همراهی در ادامه زندگی برای آنها میسر نخواهد بود، می‌توانند برای طلاق توافقی اقدام نمایند. برخی از جامعه شناسان بر این باورند که طلاق توافقی از آنجا که سریع انجام می‌پذیرد حاصل یک تصمیم عجولانه است. به کرات دیده‌شده که افراد پس از طلاق توافقی به هر دلیلی پشیمان شده‌اند. به همین خاطر مشاوران مجموعه ما به شما پیشنهاد می‌کنند که حتماً قبل از طلاق توافقی تفکر و آینده‌نگری را مدنظر داشته باشید. سپس با توجه به شناخت حقوق و منافع خود در شرایط فعلی با کمک وکلای مجموعه کال وکیل تصمیم خود را نهایی و عملی نمایید.

وکیل-طلاق-توافقی
چگونه برای طلاق توافقی اقدام نماییم؟
زمانی که زوج و زوجه تصمیم به طلاق توافقی می‌گیرند، با انتقال مدارک مورد نیاز به دفاتر خدمات قضایی درخواست طلاق توافقی خود را ثبت می‌نمایند. تمامی مراحل طلاق توافقی حداکثر حدود سه ماه به طول می‌انجامد که در این سه ماه حضور زوجین در جلسات مشاوره الزامی است. البته زوجین مطابق شرایط جدید طلاق توافقی در تهران باید ابتدا در سامانه www.zaman.behzisti.net ثبت نام و از مرکز غربالگری یا اصطلاحا گواهی عدم انصراف از طلاق دریافت کنند و سپس با در دست داشتن گواهی مذکور به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند.

• طلاق منحصراً برای عقد دائم انجام می‌شود. بدین منظور ازجمله مدارک مورد نیاز برای محقق نمودن این امر وجود عقدنامه و یا رونوشت آن است. گاهی ممکن است عقدنامه در دسترس زوج و یا زوجین نباشد. بدین منظور باید به دفترخانه مورد نظر (عقد در آن جاری گشته است) مراجعه نموده و با استناد بر شماره موجود در صفحه دوم شناسنامه رونوشتی از عقدنامه را دریافت نمایند.
• شناسنامه هر دو طرف (زوج و زوجین)
• همراه داشتن کارت ملی؛ البته لازم به ذکر است که تنها دانستن شماره ملی نیز کافی است.
• اگر در طلاق توافقی زوجه از همسر خود وکالت نامه رسمی طلاق داشته باشد باید اصل وکالت نامه مذکور نیز ضمیمه مدارک مورد نیاز رای دادگاه شود.
شرط اصلی در هنگام طلاق توافقی چیست؟
طلاق توافقی نیز دارای شرایط و ضوابط منحصر و خاص خود است که، اصلی‌ترین شرط برای آنکه طلاق توافقی امکان‌پذیر باشد آن است که هم زوج و هم زوجه برای طلاق راضی باشند و در صورتی که یکی از طرفین ناراضی باشد دیگر طلاق توافقی معنایی نخواهد داشت.

ضرورت‌های وجود وکیل در هنگام طلاق توافقی

در صورت وجود وکیل، شما بعضا نیاز به حضور در جلسات مشاوره و جلسات دادگاه را نخواهید داشت. وجود وکیل سبب تسریع بدون دغدغه در انجام امور ناآشنا برای شما خواهد شد. به سبب فرهنگ و شیوه نوع زندگی هنوز برخی از موکلان با حقوق و مزایای خود آشنا نیستند بدین منظور وجود یک فرد خبره و راه بلد در حوزه قانون می‌تواند یاری رسان وی در مراحل پیش رو باشد. عرف موجود در باب طلاق را نمی‌توان به همین آسانی برای جامعه یک حق دانست. به همین منظور برخی از موکلین از حضور در دادگاه و پزشکی قانونی و یا مکان‌های این‌چنینی هراس دارند. درست در همین لحظه است که حضور یک وکیل خانوادگی می‌تواند راه گشای مسائل باشد. استرس و هیجان حاکم بر شرایط همواره بر افراد قالب می‌شود و به همین منظور ممکن است در صورت رویارویی زوج و زوجین درگیری شدید رخ دهد و شأن و منزلت هر دو طرف پایین آید. افرادی که صاحب شغل‌های پرمشغله و یا حاشیه‌دار هستند عموماً از حضور در چنین مجامعی خودداری می‌کنند و همین مزید بر علت است که حضور وکیل در هنگام طلاق توافقی می‌تواند یک امر مهم و حیاتی به شمار آید. اگرچه همواره طلاق توافقی به‌عنوان یکی از سریع‌ترین طلاق‌ها به شمار می‌آید اما در صورتی این مهم تحقق می‌یابد که فردی آشنا با این امر دست به کار شود و بتواند تمامی مراحل قانونی را بی هیچ کم و کاستی طی کند.
آیا برای طلاق توافقی نیاز به وکیل است ؟
شرایط امر نشان می‌دهد که امروزه برای انجام کارهایمان در هر حیطه‌ای باید از افراد متخصص کمک بگیریم. شرایط روانی و بار منفی حتی در زمان طلاق توافقی آن‌قدر بر طرفین (زوج و زوجه) تحمیل می‌شود که گاه باعث بروز مسائل ناخوشایند برای آنها خواهد شد، به همین منظور در هنگام طلاق توافقی حضور وکیل می‌تواند مؤثر واقع شود.

عاقبت مهریه و دیگر مسائل در طلاق توافقی

برخی می‌پندارند که اگر طلاق به صورت توافقی انجام می‌گیرد حتماً و الزاماً باید مهریه بخشیده شود، در صورتی که این امر صحیح نیست. لیکن بخشیدن بخشی از مهریه برای طلاق توافقی لازم است. اصطلاح طلاق توافقی معنای واضحی دارد که بر سر امکانات و شرایط نیز می‌توان توافق نمود در غیر این صورت دیگر طلاق توافقی معنایی ندارد. درباره گرفتن مهریه، حق حضانت، نفقه، ملاقات با فرزندان، جهیزیه زوجه و دیگر امکانات باید توافق و رضایت دو طرف مد نظر قرار گیرد تا معنای واقعی طلاق توافقی محقق گردد. آنچه مسلم است توافق بر سر شرایط است چراکه دو طرف با یکدیگر زندگی آرامی نداشته‌اند و حال با طلاق توافقی رسیدن به آرامش باید تحقق یابد بدین منظور بهتر است تمامی شرایط و امکانات به صورت توافقی و البته مستند انجام گیرد تا حقی از طرفین ضایع نگردد. در این برهه وجود یک وکیل می‌تواند کارساز و کارآمد باشد.

نتیجه گیری

گرفتن وکیل لزوما اولین گزینه نیست لیکن اگر با تمامی اوصاف قصد گرفتن وکیل را دارید از یک وکیل متخصص در زمینه خانواده استفاده کنید طلاق توافقی برگرفته از نارضایتی‌های دوطرفه است. درواقع زمانی طرفین تن به طلاق توافقی می‌دهند که دیگر ادامه زندگی و همراهی برای آنان میسر نخواهد بود. بدین منظور در نظر داشته باشیم که توافق برای چنین طلاقی باید بر سر تمامی مسائل و امکانات باشد. مهریه، حضانت و دیگر مسائل باید با توافق انجام گیرد و هم چنین وجود فردی که توافقات را به گونه‌ای قانونی و صحیح مستند و مکتوب نماید. برای تحقق این امرنیاز به یک فرد کاردان در این حیطه است تا از مشکلات پیش آمده در آینده جلوگیری به عمل آورد. آنچه واضح و مبرهن است وجود این مهم بوده که برای آنکه مشکل پیش آمده را بدون حواشی حل نمایید می‌توانید با اطمینان خاطر طلاق و مسائل مربوط به آن را به وکلای ما در مجموعه همراز بسپارید. همچنین برای مشاوره و پرسش و پاسخ در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان و حقوقدانان مجموعه گروه وکلای عدل در ارتباط باشید.